Gepost door: klachtenblog | 25 december 2013

Moedeloos door slechte service Ikea

Slechte klantenservice IKEA“In november 2012 kocht ik een diepvriescombi bij Ikea Eindhoven. De diepvriezer was al na een paar maanden defect. Ons eten was ontdooid, want de temperatuur was 4 graden. Ikea stuurde een monteur die ons vertelde dat de vriezer dichtslibde. Waarschijnlijk door een fabrieksfout die in de toekomst nog vaker zou opspelen. Van deze mededeling schrokken wij. En inderdaad, 2 maanden later konden wij opnieuw de inhoud van onze bolvolle vriezer wegooien.

Opnieuw een monteur
We zijn toen naar de klantenservice van Ikea Eindhoven gegaan. Ze stuurden opnieuw een monteur die de vriezer weer maakte. In april 2013 konden wij wéér al ons eten weggooien. Wij stuurden een brief naar Ikea met ons probleem helder uitgelegd. Ikea wilde een foto van het artikelnummer. En die hebben wij dan ook gestuurd. En wéér stuude Ikea een monteur. Het bekende verhaal dus.

Al ons eten alweer ontdooid
Op 25 juli 2013 wilde ik mijn eten bereiden. Toen ik de vriezer opende, zag ik dat alles weer was ontdooid. Ik werd er moedeloos van.
De monteur vult na elke reparatie ‘hersteld’ in op zijn formulier. Hierdoor hebben wij geen recht meer op garantie. Want ja, de vriezer was steeds voor een korte periode hersteld. Wij vinden dat wij gewoon recht hebben op garantie, want de vriezer werkt gewoon niet.
Helaas hebben wij al honderden euro’s aan eten moeten weggooien.

Vanwege fabrieksfouten maar een jaar leverbaar geweest
Inmiddels zijn wij erachter gekomen dat deze diepvriescombi maar een jaar te verkrijgen was bij Ikea. Waarschijnlijk vanwege de fabrieksfouten. Fouten kunnen gebeuren, maar dan moet Ikea wel zijn verantwoordelijkheid nemen en ons niet van het kastje naar de muur sturen. Ikea zorgt voor geen enkele oplossing. Iedere keer een monteur sturen is geen duurzame oplossing. Wij willen het geld van de diepvriescombi terug, maar Ikea wil dat niet geven. Wij zijn er moedeloos van!”


Reacties

  1. Probeer het probleem te versreiden via social media, dat is een krachtig middel om bedrijven te bereiken/ activeren

  2. Ikea komt er behoorlijk vaak in voor in de klachten lijst. Wat zijn ze goed bezig zeg

  3. Ik heb 13okt 2014 een nieuwe bank en hocker bij ikea online gekocht incl een nieuwe duurdere hoes met meer kwaliteit.
    21okt 2014 de bank bezorgd gekregen en eenmaal uitgepakt bleek dat de hoes van de bank lichter/vervaagd eruit zag in vergelijking met de hocker. Laat mijn zus kort daarvoor dezelfde bank incl hoes ook te hebben gekocht, daarmee was helemaal duidelijk dat de kleur van onze hoes er echt vervaagd of verwassen (alsof de hoes eerder gebruikt is en teruggebracht) is. Gelijk ikea klantenservice gebeld en de klacht ingediend. Er zal binnen een week contact opgenomen worden om de klacht te behandelen. 9dg later nog steeds geen ikea gehoord dus opnieuw gebeld. Toen werd mij verteld dat door de achterstand er een wachttermijn was van 3 weken dus ik moest nog 2 weken wachten… Na totaal niet 3, maar 5,5 weken wachten nog steeds niets te horen van ikea heb ik maar weer de stoute schoenen aangetrokken en weer contact met hen opgenomen. Hierbij verteld dat ik me afvroeg waarom ik tot hede nog niet gebeld was en verteld dat ik niet erg kon genieten van mijn nieuwe aangeschafte bank en al bijna 6 weken op een kleed zit. (Om de bestaande hoes niet te beschadigen). Ik kreeg een excuses en werd afgedankt met 2 lunch tegoedbonnen bij de ikea en de belofte dat ik de volgende dag terug gebeld zou worden. Natuurlijk zoals u begrijpt is dit wederom niet gebeurd. Vandaag (25-11-2014) wederom gebeld en te horen gekregen dat de belofte van afgelopen week niet klopte, want dat mogen ze niet doen en dat er een achterstand is en dat ik gewoon maar nog langer moest wachten. De manier waarop er tegen mij gesproken werd was totaal niet klantvriendelijk! Zoals u begrijpt komt ikea bij mij en mijn partner de spuigaten uit. Het is niet alleen de lange wachttijd totdat je klacht eenmaal behandeld wordt, maar ook het onpersoonlijke en asociale behandelswijze naar hun klanten toe om beloftes niet na te komen of niet eens een telefoontje kunnen plegen om te vertellen dat het allemaal wat langer duurt. Ondertussen loopt mijn telefoonrekening alleen maar hoger op van elke keer hun 0900 nummer te bellen en de eeuwige wachtlijn eer je door het hele menu bent om eindelijk ‘geholpen’ te worden. Na deze ervaring met ikea zal ik ook niet meer, door deze nare ervaring, adviseren aan vrienden of familie om daar nog een bank te kopen. Het enigste wat ik graag nog zou willen is dat dit opgelost wordt want ik krijg hier slapenloze nachten van!

  4. U heeft gelijk Ikea heeft zijn tijd gehad .ik hoor dit veel in mijn omgeving .Telefonisch onbereikbaar

  5. Ga gewoon naar de winkel. Meteen geregeld.


Plaats een reactie

Categorieën